torsdag 24. januar 2013

Bassengtrening

 

Jeg er så heldig at jeg får være med på Padle i Nes sin bassengtrening, noe jeg passer på å gjøre når jeg ikke jobber. Så nå har jeg vært på min andre tur i bassenget og fikk hjelp av Frode og Kai til å trene på rulla.

Frode hadde med seg sin P&H delphin som jeg fikk låne, denne kajakken har en imponerende seteløsning. Her kan du virkelig spenne deg fast, kan ikke si jeg har sett noe bedre system på noen annen kajakk.

Det ble en del feiling før jeg fikk det til, men du verden så moro når den først sitter. Så kan jeg jo bare undre på om jeg husker dette til neste gang jeg kan være med, nå går det minst 3 uker til neste gang.

Siden jeg nå kun lånte kajakk og brukte en grønnlandsk stormåre, så bør jeg nok ha med min egen kajakk og euroåre neste gang. Det er jo tross alt det jeg bruker til vanlig og bør jo da trene med den også. Men prinsippene rundt rulla blir jo det samme, så nyttig var det uansett :)

Jeg tok også med meg GoPro kamera og satte det på bassengkanten, der sto det og filmet hele kvelden :) Men ikke alle ønsker å komme på film og det må jeg bare respektere, så her er kun et lite klipp fra en 2 timer lang video. Noe av videoen er sladdet, nettopp for å respektere andres ønsker.

 

23 Januar 2013

6 kommentarer:

  1. Takk for dokumentasjonen :-)
    Personlig har jeg en del å jobbe med ser jeg, og spesielt må jeg prøve å få armen som holder rundt årebladet tettere inntil kroppen. Dette ser man tydeligst når jeg sculler :-/

    Fint å kunne kikke litt på seg selv.
    Da er det lettere å rette feil :-)

    Morro var det uansett!

    SvarSlett
    Svar
    1. Litt synd jeg ikke kunne vise mer fra denne kvelden, men vi prøver igjen en annen gang. Synes du hadde mange fine ruller jeg da, men ikke alt som var mulig å ta med på filmen.

      Slett
  2. Flott at du fikk lagt ut noe da, artig å se på de øvelsene jeg gjorde. :) men æsj, du har ikke fått med den ene rulla jeg tok....snufs... :)

    SvarSlett
  3. Husker du sånn ca nå på kvelden det var, så skal jeg se om jeg finner den :)

    SvarSlett
  4. Jeg tok vel rulla relativt tidlig. Var vel noe av det første jeg gjorde når jeg hadde satt meg i kajakken. Dvs ikke helt med engang, tror jeg satt og mannet meg opp en stund..hehe..

    SvarSlett
    Svar
    1. Mye jeg ikke kunne bruke Kai, netttopp for å verne di som IKKE ville på film.

      Slett