søndag 21. juli 2013

Ferien er over

 

IMG_0675

Det har vært stille på meg en stund nå, har ikke tatt meg tid til å skrive i bloggen. 
Ferien har vært innholdsrik og jeg har mange gode minner som jeg tar med meg videre. Første uka ble det tur til Kosterhavet og videre ned til Grebbestad, en tur på 165 km i et fantastisk kystlandskap.

 Ursholmen fyr

Långeskjär

 Väcker fyr

Väcker fyr ligger i/ved Tjurpannans og er ett av di mest beryktede stedene å ferdes langs Bohuslenskysten, ikke et sted du vil være i dårlig vær og vind fra sørvest sies det.

Vi hadde ikke noe mål for denne turen, annet enn et ønske fra min side om å nå Grebbestad. Hvorfor Grebbestad ?

 SEN25772

Svaret er bilde over :) Di fører en kajakk jeg veldig gjerne ville prøve, en Lettmann Biskaya. Jo da fikk prøvd den, men bare LV utgaven og den var for trang for meg. Så jeg må en tur til dit for å prøvesitte MV utgaven, passer den så blir det nok en slik til neste år :)

Å skulle beskrive en slik tur i sin helhet, ville blitt en hel bok tror jeg :) Så tror det blir med egne minner og et ønske om å ta turen igjen en annen gang også, men det sier jeg jo om alle mine turer :)

 

 IMG_0694

Den andre uken ble det en femdagers tur i Vestfold, rundt øyer og holmer ved Tjøme og Nøtterøy. Nok en tur i fantastisk vær, kun en dag med regn og torden.
En tur ut til Store Færder ga inntrykk, Færder er et navn og begrep alle kjenner til.

 Store Færder

 Pakking for 5 dager på sjøen

 5 dager med gode padlevenner her, ja det er noe dere kan misunne meg :)

Nå som ferien er over og jeg allerede har jobbet en uke, sitter jeg nå i et telt og hører på regnet som plasker ned på teltduken. Pink Floyd spiller i bakgrunnen og det lukter kaffe, da kan ikke jeg ha det bedre :)

 

 

 I morgen skal Padle i Nes holde grunnkurs hav her på Bjørknessjøen, da skal jeg være med som assistent. Derfor passer det fint å ha camp her nå, selv om regnet bøtter ned :))

Kom hit litt sent i kveld, men håper på en fin kveld her i morgen. Er jeg ekstra heldig så dukker det opp en ulv eller noe sånt, det hadde vært kult. Nå skal jeg ta et par kopper kaffe til også finne puta, blir lang dag i morgen også :)

  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar